LUIK 2
1903, huis rue Jardin Botanique  39
Rogisters huizen zijn zeer herkenbaar tussen de 150 panden die het stempel Art Nouveau in Luik hebben gekregen. Soms door z'n handtekening op het gebouw zelf , wat in die tijd gebruikelijk was. (Eindelijk werd de architectuur    
als een op zich zelf staande Kunst beschouwd! )
En soms door hartvormige decoraties, een symbool waar hij kennelijk
wat mee had, want we vinden die op grote schaal in zijn werk terug.

Behalve wat summiere gegevens over z'n opleiding weten we weinig van de man zelf. Er is zelfs geen foto van hem te vinden, hoewel hij pas in 1955, op 81  
jarige leeftijd overleed.
Bij verschillende van zijn huizen zijn er in de decoraties verwijzingen naar de symboliek van de vrijmetselaars te vinden. De veronderstelling ligt voor de hand dat hij wellicht, net als Horta, daar lid van was, en zo aan  z'n bouwopdrachten kwam. Maar bewijzen zijn daarvoor tot dusver niet gevonden.  In ieder geval  was zijn werk  gewild  bij de  mannen die rijk waren            
           geworden in de mijnbouw en staalindustrie en een daar van afgeleide nijverheid als de wapenindustrie.
1904, Maison Piot (of Huis van de Vrijmetselaars) rue Sélys  17
Symbolen voor dag (haan) en nacht (uil).
1905, Maison Counet . Place du Congres 19
Zo als zo veel Gesammtkunst  kwam ook zijn werk tot stand, samen met toegepast werkende kunstenaars. Een naam die daar zeker niet onvermeld bij mag blijven is  die van Oscar Berchmans  die op een indrukwekkende wijze      
                               veel van het beeldhouwwerk verzorgde.
Ook hier treffen we weer draakachtigen aan…